کامپیوتر سورس مرکز پخش انواع موبایل,لپ تاپ و قطعات کامپیوتری | hp-mag

همان حافظه جانبی یک کامپیوتر است که تمامی اطلاعات و فایل‌های ما اعم از فایل‌های تصویری، موزیک و عکس و فایل‌های سیستمی در آن ذخیره می‌گردد. شرکت WesternDigital و شرکت Seagate دو برند محبوب تولید کننده هارد دیسک هستند. البته در اوایل دههٔ ۵۰ میلادی هنوز اصطلاح ماشین رایانش برای معرفی رایانه‌ها به‌کار می‌رفت، پس از آن عبارت کوتاه‌تر کامپیوتر به‌جای آن به‌کار گرفته شد. واژهٔ «کامپیوتر» از سال ۱۳۴۱ وارد زبان فارسی شد.[۶] ورود رایانه به ایران در اوایل دهه ۱۳۴۰ بود و واژهٔ رایانه که از “رایانیدن” به معنای “مرتب کردن، سازمان دادن” گرفته شده، در دو دهه اخیر در زبان فارسی رایج شده‌است. واژهٔ کامپیوتر در سده بیست و یکم میلادی به دستگاهی الکترونیک گفته می‌شود که توانایی ذخیره، مدیریت و جست و جوی اطلاعات را دارد، محاسبات انجام می‌دهد و می‌تواند سایر دستگاه‌ها را کنترل کند. کامپیوتر ها به‌عنوان سامانهٔ کنترل برای حجم گسترده‌ای از دستگاه‌های صنعتی و دستگاه‌های مصرفی استفاده می‌شوند.

  • به هر آن چیزی از کامپیوتر گفته می‌شود که قابل‌لمس باشد یعنی بتوان به آن دست زد.
  • از رایانه می‌توان برای اهداف مختلف از جمله تایپ، ارسال ایمیل، بازی و جستجو در اینترنت، اجرای نرم‌افزارها، ویرایش عکس و فیلم و غیره استفاده کرد.
  • در این مقاله به‌طور مفصل راجع به این موضوع صحبت کردم که چگونه از صفر می‌توانیم شروع کنیم و با 4 مهارتی که یاد می‌گیریم در حوزه کامپیوتر متخصص شویم و به کسب درآمد دست پیدا کنیم.
  • واژهٔ «کامپیوتر» از سال ۱۳۴۱ وارد زبان فارسی شد.[۶] ورود رایانه به ایران در اوایل دهه ۱۳۴۰ بود و واژهٔ رایانه که از “رایانیدن” به معنای “مرتب کردن، سازمان دادن” گرفته شده، در دو دهه اخیر در زبان فارسی رایج شده‌است.
  • مثلاً ویندوز و یا برنامه‌های نصب‌شده بر روی آن مثل نرم‌افزار ورد.

دو حالت ممکن است پیش بیاید یکی اینکه مشکل خیلی حاد نیست و ایراد از ویندوز و نرم‌افزارهای ما است و با به‌روزرسانی آن‌ها مشکل برطرف خواهد شد و یا اینکه مشکل خیلی بحرانی شده و از سمت سخت‌افزار است و باید قطعات فعلی را تعویض مجله خبری محصولات اچ پی کنیم و آن‌ها را ارتقاء دهیم. نوع دیگری از دستگاه‌های ورودی که قابلیت انتخاب فایل و اجرا کردن فایل‌ها و نرم‌افزارها را در اختیار ما می‌گذارد. برندهای A4Tech ، Logitech ، Farassoo از جمله تولید کنندگان موس هستند.

کارت گرافیک گیگابایت مدل GIGABYTE GeForce RTX2060 D6 6G Rev2.0

البته CPU‌ها (یا همان واحد پردازش مرکزی) به دو دسته کلی RISC و CISC تقسیم‌بندی می‌شوند. نوع اول پردازش گرهای مبتنی بر اعمال ساده هستند و نوع دوم پردازشگرهای مبتنی بر اعمال پیچیده می‌باشند. پردازشگرهای مبتنی بر اعمال پیچیده در واحد محاسبه و منطق خود دارای اعمال و دستورهایی بسیار فراتر از چهار عمل اصلی یا منطقی می‌باشند. تنوع دستورها این دسته از پردازنده‌ها تا حدی است که توضیحات آن‌ها خود می‌تواند یک کتاب با قطر متوسط ایجاد کند. پردازنده‌های مبتنی بر اعمال ساده اعمال بسیار کمی را پوشش می‌دهند و در حقیقت برای برنامه‌نویسی برای این پردازنده‌ها بار نسبتاً سنگینی بر دوش برنامه‌نویس است. این پردازنده‌ها تنها حاوی ۴ عمل اصلی و اعمال منطقی ریاضی و مقایسه‌ای به علاوه چند دستور بی‌اهمیت دیگر می‌باشند.

کارت حافظه پی ان وای 64 گیگ مدل PNY U1 C10 64GB Perfermance Plus

در مرحله اول شما باید تمام قطعات تشکیل‌دهنده یک سیستم کامپیوتری را به‌خوبی بشناسید و از انواع مدل‌ها و برندهای موجود در بازار آگاهی داشته باشید. در حین کار با کامپیوتر ممکن است مشکلاتی به وجود بیاد که این مشکل می‌تواند مربوط به سخت‌افزار باشد و یا مشکلی در نرم‌افزار و ویندوز به وجود آمده باشد. ما باید بتوانیم ابتدا منشأ این مشکل را پیداکرده و در حقیقت عیب‌یابی کنیم و درنهایت آن مشکل را رفع نماییم.

ماوس با سیم رپو مدل RAPOO N1200 Silent

مجموعه‌هایی از رایانه‌های کوچک‌تر در یک محل اغلب به‌عنوان خادم سرا[نیازمند منبع] نام برده می‌شود. برنامه رایانه‌ای فهرست‌های بزرگی از دستورالعمل‌ها (احتمالاً به همراه جدول‌هایی از داده) برای اجرا روی رایانه هستند. خیلی از رایانه‌ها حاوی میلیون‌ها دستورالعمل هستند، و بسیاری از این دستورها به تکرار اجرا می‌شوند.

http://akhbarfootball.ir