کنکور کامپیوتر: بانک اطلاعاتی کنکور ارشد کامپیوتر و آی تی | hp-mag

هر کدام از سه تفنگ الکترونی بدون وقفه تک نقطه های (هر یک از نقطه های رنگی به تنهایی) مقصد را از چپ به راست خط به خط از بالا به پایین مانند ‏شکل (1-3) پویش می کنند که این کار معمولاً 58 تا 70 بار در ثانیه تکرار می شود. تفنگ الکترونی بدون وقفه الکترون ها را از پیکسلی به پیکسل دیگر پرتاب می کنند. مشکل صفحه نمایش های CRT این است که فسفر دارای خاصیت نورافشانی بوده و زمانی که الکترون به سمت آنها شلیک می شوند قبل از این که نور آنها محو شود باید نقاط دوباره نورافشانی شوند در واقع صفحه باید مدام در معرض پرتاب الکترون قرار گیرد. ، همیشه هنگام خاموش‌ شدن رایانه پاک می‌شوند؛ به همین دلیل است که وقتی دستگاه خود را دوباره روشن می‌کنید، هیچ‌یک از برنامه‌ها یا فایل‌ها باز نیستند. اگر در رایانه خود بازی اجرا می‌کنید، رم ۲ گیگابایتی از بازی‌های شما پشتیبانی نمی‌کند.

  • برای خرید سیستم گیمینگ توصیه می‌شود که حداقل ۴ گیگابایت رم داشته باشید.
  • یک رایانهٔ شخصی با کاربرد تجاری ساخت شرکت اپل است که جانشین اپل II محسوب می‌شد، اما چندان موفق نبود.
  • خیلی از رایانه‌ها حاوی میلیون‌ها دستورالعمل هستند، و بسیاری از این دستورها به تکرار اجرا می‌شوند.
  • ، مستقیماً با یک سوکت روی مادربرد متصل می‌شود و وظیفه اصلی آن، اجرای دستورات نرم‌افزارها و سخت افزارهاست.
  • اگر این 3 مورد را به‌خوبی یاد بگیرید با تمرین و تجربه‌ای که به دست می‌آورید می‌توانید هر مشکلی که برای یک کامپیوتر به وجود می‌آید را به‌سادگی برطرف کنید.

به‌طورکلی کامپیوتر وسیله‌ای است که اطلاعات خام را از ما می‌گیرد و به اطلاعات پردازش‌شده و قابل‌فهم برای ما تبدیل می‌کند. مدل رایانشی بر پایهٔ شبکه‌های رایانه‌ای مانند اینترنت است که الگویی تازه برای عرضه، مصرف و تحویل خدمات رایانشی (شامل زیرساخت، نرم‌افزار، بستر، و سایر منابع رایانشی) با به‌کارگیری شبکه ارائه می‌کند. نخستین رایانه آی‌بی‌ام از برخی از ماشین حساب‌های امروزی نیز ضعیف‌تر است ولی در آن زمان شگفت‌انگیز بود. رایانه شخصی سی سال پیش دارای حافظه ROM با ظرفیت 40K و حافظه RAM با ظرفیت 64K بود.

پرینتر سوزنی اپسون مدل EPSON LQ690 Printer

این عملیات باید به‌صورت مستمر و با زمان‌بندی‌های مناسب انجام گردد تا سیستم مجله خبری محصولات اچ پیی دچار مشکلات و عواقب جبران‌ناپذیر در آینده نگردد. این مورد از اهمیت بالایی برای کامپیوترهای موجود در شرکت‌ها و ادارات برخوردار است و با اولویت کمتر برای کامپیوترهای خانگی نیز باید در نظر گرفته شود. به هر آن چیزی از کامپیوتر گفته می‌شود که نمی‌توان به آن دست زد و فیزیکی نیستند. مثلاً ویندوز و یا برنامه‌های نصب‌شده بر روی آن مثل نرم‌افزار ورد. در دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، کامپیوتر و تکنولوژی‌های جدید جزء اصلی و جدانشدنی از زندگی روزمره ما شده است.

فلش مموری سن دیسک مدل SanDisk Ultra ECO 128GB USB 3.2

رایانش عبارتی است که به هر نوع استفاده از رایانه در انجام امور به صورت عام اطلاق می‌شود، مثلاً عبارت رایانش زیستی استفاده از رایانه در مباحث مربوط به رشته زیست‌شناسی است. در همان زمان، رایانه‌های کوچک، که معمولاً با یک برنامه ثابت ارائه می‌شدند، راهشان را به سوی کاربردهای دیگری باز می‌نمودند، کاربردهایی چون لوازم خانگی، خودروها، هواپیماها، و ابزار صنعتی. این پردازشگرهای جاسازی شده کنترل رفتارهای آن لوازم را ساده‌تر کردند، همچنین امکان انجام رفتارهای پیچیده را نیز فراهم نمودند (برای نمونه، ترمزهای ضدقفل در خودروها[۲۴]). با شروع سده بیست و یکم، اغلب دستگاه‌های الکتریکی، اغلب حالت‌های انتقال نیرو، اغلب خطوط تولید کارخانه‌ها توسط رایانه‌ها کنترل می‌شوند.

کارت گرافیک بایوستار مدل BIOSTAR GT1030 4GB DDR4

شنیدن بوق های مختلف از جمله بوق سلامت یا کارت گرافیک از نشانه های این قسمت است. در مواردی که در نرم‌افزارهای گرافیکی دارای کندی در سیستم هستیم و یا اینکه در نرم‌افزارهای بازی دچار مشکل می‌شویم با ارتقاء کارت گرافیک آن مشکل برطرف می‌گردد. برای این کار باید با توجه به مشخصات مادربردمان کارت گرافیک متناسب و سازگار با آن را پیداکرده و به کامپیوتر اضافه کنیم. رایانه‌هایی هم وجود دارند که تنها برای کاربردهایی ویژه طراحی می‌شوند. مشکلات موجود در زمینه‌ی به خدمت گرفتن تجهیزات جانبی در کامپیوتر را خاتمه می‌دهد. به وسیله‌ی پورت USB می توان یک دستگاه جدید را بدون نیاز به خاموش کردن کامپیوتر یا استفاده از یک کارت سخت افزاری به کامپیوتر متصل کرد.

http://akhbarfootball.ir