نقد و بررسی Fender Tone Master Pro: کلاسی ترین آمپر مدلینگ

نقد و بررسی Fender Tone Master Pro: کلاسی ترین آمپر مدلینگ

در حالی که علاقه مندان هستند نوازندگان غوغایی که هنوز بر سر آمپرهای تیوبی سر و صدا می کنند و بر روی مجموعه پدال های افکت سرازیر می شوند، در بحبوحه یک انقلاب دیجیتالی هستند. پیشنهادات برندهایی مانند Kemper، Line 6، Fractal Audio و Neural DSP همگی به نوازندگان این امکان را می‌دهند که آمپرهای لوله‌ای را به‌صورت دیجیتالی مدل‌سازی کنند، با نتایجی که به طرز شگفت‌آوری به قیمت واقعی نزدیک است.

راه اندازی این آمپرهای مدل سازی دیجیتال جدید آسان، قابل اعتماد، و بسیار سبک تر و فشرده تر از دستگاه های قبلی هستند. این روزها صداها نیز قابل توجه است. بسیاری از نوازندگان مدرن از گزینه های دیجیتال برای صداهای خود استفاده می کنند، مگر اینکه در استودیو حضور داشته باشند، و بسیاری از این گزینه ها راه خود را به آهنگ های موفق باز می کنند.

Fender دهه‌ها در فضای آمپر دیجیتال رقابت کرده است، اما Tone Master Pro جدید آن با قیمت 1700 دلار که اواخر سال گذشته عرضه شد، اولین گزینه واقعاً حرفه‌ای است که در حافظه اخیر از این برند دیده‌ایم. همچنین یکی از شهودی ترین مواردی است که تا به حال به آن توجه کرده ام. با مدل‌های کلاسیک آمپرها و افکت‌های نمادین، صفحه‌نمایش لمسی، کنترل‌های عالی روی برد، و مقدار تکان‌دهنده قدرت پردازش دیجیتال، اساسا یک استودیوی گیتار قابل حمل است. همچنین دارای یک رابط صوتی چهار کاناله و صدها گزینه مدل‌سازی میکروفون و مدل‌سازی کابینت است که به راحتی با معامله واقعی حتی در استودیو رقابت می‌کند. حتی برای کارائوکه بسیار عالی است.

اگر می‌خواستم یک راه‌حل گیتار یکپارچه بخرم که هم در اتاق خوابم و هم روی صحنه کار کند، به‌خصوص اگر نمی‌خواستم برای همیشه در صفحه‌های منو سر و صدا کنم، این همان چیزی است که من انتخاب می‌کردم.

نمای سربار آمپر دیجیتال

عکس: پارکر هال

جعبه سیاه جدید

Tone Master Pro تقریباً شبیه به سایر راه حل های همه کاره آمپر/پدال بردی است که من دیده ام. در اصل، این یک تخته سیاه است که قرار است هنگام بازی، چه روی زمین یا روی میز، در مقابل شما بنشیند. یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی بین دو دستگیره نقره‌ای در بالای دستگاه قرار می‌گیرد که در پایین با 10 سوئیچ پدال و صفحه‌نمایش LED مرتبط قرار دارد. همه چیز بسیار تمیز و مدرن است، هنگام بازی روی صحنه به راحتی پنهان می شود.

یکی از چیزهای عجیب و غریب و آشنا که من دوست دارم این است که Fender چراغ برق قرمز کلاسیک خود را در پشت دستگاه تعبیه کرده است، بنابراین به راحتی می توانید به روشن بودن آن مانند یک آمپلی فدر “عادی” بگویید. بقیه قسمت‌های پشتی Tone Master مجموعه‌ای از ورودی‌ها و خروجی‌هایی است که من هرگز روی آمپ گیتار ندیده‌ام.

خروجی های استریو در هر دو اینچ چهارم و XLR وجود دارد. چهار افکت جداگانه ارسال و برمی‌گرداند (دو استریو) برای استفاده از پدال‌های بیرونی و افکت‌ها با دستگاه. دو خروجی پدال بیان؛ ورودی میکروفون/خط و ابزار؛ و همچنین کنترل سوئیچ پا، ورودی 3.5 میلی متری، خروجی هدفون، ورودی و خروجی MIDI، USB-C و MicroSD. و همچنین بلوتوث. اگر به مقدار بیشتری نیاز دارید، احتمالاً به یک تخته مخلوط کن یا یک پچ بی نیاز دارید.

پشت آمپر دیجیتالی که خروجی ها و دستگیره های پورت ها را نمایش می دهد

عکس: پارکر هال

منبع: https://www.wired.com/review/fender-tone-master-pro/