پاسخ: "x64 نوع استثنا 0D" خطا در هنگام تنظیم اولیه – سرور DL360 Gen9

سلام،


پس از بررسی nsapshot های به اشتراک گذاشته شده، به نظر می رسد سرور با RSOD مواجه شده است.


اساسا RSOD می تواند به دلیل خرابی HW یا عدم تطابق میان افزار ایجاد شود.


برای مواجهه با این موضوع چه فعالیتی انجام شد؟


برای جداسازی مشکل، موارد زیر را امتحان کنید.


1. تمام کارت های PCI را بردارید و بررسی کنید که آیا سرور بوت می شود.


اگر مشکل برطرف شود چه؟
شروع به اضافه کردن کارت های PCI یکی پس از دیگری کنید و کارتی که باعث RSOD شده است را جدا کنید و آن را جایگزین کنید.


اگر حتی پس از باقی ماندن تمام کارت های PCI، مشکل همچنان باقی بماند، چه؟


NV Ram را پاک کنید.
سرور را خاموش کنید
دوشاخه های برق را جدا کنید
سرور را باز کنید
اکنون باید سوئیچ تعمیر و نگهداری سیستم را شناسایی کنید.
در پوشش سرور می توانید طرحی برای مکان یابی سوئیچ پیدا کنید.
اکنون موقعیت 6 سوئیچ تعمیر و نگهداری سیستم را از حالت پیش فرض “خاموش” به “روشن” تغییر دهید.
دوشاخه های برق را وصل کنید و سرور را روشن کنید
پیام زیر نمایش داده خواهد شد:
سوئیچ تعمیر و نگهداری در موقعیت ON شناسایی شد. سیستم در حال پیکربندی پیش فرض است. ممکن است چند دقیقه طول بکشد… سرور را خاموش کنید و کلید تعمیر و نگهداری را در موقعیت خاموش قرار دهید.
سرور را خاموش کنید و دوشاخه های برق را جدا کنید
تغییر موقعیت 6 به “خاموش”
دوشاخه های برق را وصل کنید و سرور را روشن کنید.


اگر مشکل همچنان ادامه دارد، یک مورد با HPE ثبت کنید.


به سلامتی…


 




منبع: https://community.hpe.com/t5/proliant-servers-ml-dl-sl/quot-x64-exception-type-0d-quot-error-during-initialization/m-p/7188278#M181555