تقویت هوش مصنوعی با ابر رایانه

به عنوان ادای احترام به مأموریت هوش مصنوعی خود، کمک به پیشرفت و تسریع توسعه تکنیک‌های هوش مصنوعی، مانند پردازش و طبقه‌بندی زبان طبیعی، Champollion به افتخار ژان فرانسوا Champollion، زبان‌شناس فرانسوی که در گرنوبل زندگی می‌کرد و به دلیل رمزگشایی هیروگلیف‌های مصری مشهور است، نامگذاری شد.


منبع: https://www.hpe.com/us/en/newsroom/blog-post/2022/05/fueling-ai-for-good-with-supercomputing.html

توانایی آزمایش و آموزش مدل های هوش مصنوعی به طور مستقیم منجر به بهبود نتایج کسب و کار می شود، اما همچنین تضمین می کند که هوش مصنوعی فراگیر، مسئولیت پذیر و قوی است. این به معنای به حداقل رساندن سوگیری مضر، اجرای مکانیسم هایی برای اطمینان از پاسخگویی و اطمینان از اجرای پادمان هایی است که خطر سوء استفاده را به حداقل می رساند.

معرفی ابررایانه هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به نوآوری

Champollion در مرکز تعالی HPE (CoE) در گرنوبل، فرانسه میزبانی خواهد شد، جایی که ما منابع HPC و AI را به شرکا، مشتریان و جامعه گسترده‌تر خود برای آزمایش و بهینه‌سازی راه‌حل‌های آنها برای بازار ارائه می‌کنیم. به طور خاص، ما برنامه‌های آتی برای پشتیبانی از دسترسی مجازی به Champollion، برای دانشمندان و مهندسان در سطح جهان، از طریق یک مدل انعطاف‌پذیر و مبتنی بر تقاضا برای تسریع آزمایش مدل‌های هوش مصنوعی و تحقیقات آنها داریم.

سازمان‌ها به‌طور فزاینده‌ای به هوش مصنوعی روی می‌آورند تا از بینش‌ها استفاده کنند و نتایج کسب‌وکار و تحقیقات را بهبود بخشند، اما اغلب به دلیل محدودیت‌هایی در مقیاس آموزش هوش مصنوعی، پتانسیل کامل خود را درک نمی‌کنند. HPC با قدرت محاسباتی عظیم و تخصصی خود، ستون فقرات بسیاری از ابتکارات هوش مصنوعی است که به نیروی محاسباتی زیادی برای آموزش مدل‌ها در مقیاس در مدت زمان کوتاه نیاز دارند تا سریع‌تر نتایج را باز کنند.

با طراحی یک ابررایانه جدید و سرتاسر دارای پلتفرم یادگیری ماشین اختصاصی HPE، محیط توسعه یادگیری ماشین HPE، و پلت فرم محاسباتی شتابان NVIDIA، برای ساخت و آموزش سریع‌تر مدل‌های بزرگتر، به جامعه علمی و مهندسی کمک می‌کنیم تا هوش مصنوعی خود را تسریع کنند. سفری برای ایجاد تأثیر معنادار در سراسر صنایع.

محاسبات با کارایی بالا (HPC) همچنان در مقیاس و پیچیدگی با سرعت سرسام آوری به پیشرفت خود ادامه می دهد.

با کنار هم قرار دادن HPC با فناوری‌های هوش مصنوعی هدفمند، ما به قابلیت‌ها برای سرعت بخشیدن به پروژه‌های هوش مصنوعی دامن می‌زنیم. نشان دادن این ابررایانه هوش مصنوعی جدیدی است که در حال ساخت آن هستیم، با همکاری NVIDIA، به نام “شامپلیون”.