رایانه ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | hp-mag

در این مقاله به شما می‌گویم که چگونه در حوزه مجله خبری محصولات اچ پی و سخت‌افزار متخصص شوید تا علاوه بر بالا بردن اطلاعات خود در حوزه کامپیوتر، بتوانید از آن به کسب درآمد نیز بپردازید. اشخاصی که با انواع دیگری از رایانه‌ها ناآشنا هستند از عبارت رایانه برای رجوع به نوع خاصی استفاده می‌کنند که رایانه شخصی نامیده می‌شوند. رایانه‌ای است که از اجزای الکترونیکی میکرو (ریز) تشکیل شده که جزو کوچک‌ترین و ارزان‌ترین رایانه‌ها به‌شمار می‌روند و کاربردهای خانگی و اداری دارند.

  • به هرحال، معنا دهیِ واژه‌یِ رایانه برایِ این دستگاه جامع‌تر و رساتر از کامپیوتر است.
  • البته در اوایل دههٔ ۵۰ میلادی هنوز اصطلاح ماشین رایانش برای معرفی رایانه‌ها به‌کار می‌رفت، پس از آن عبارت کوتاه‌تر کامپیوتر به‌جای آن به‌کار گرفته شد.
  • برای خرید بهترین حافظه رم کامپیوتر در بازار کامپیوتر حتماً مقاله راهنمای خرید حافظه رم را ملاحظه بفرمایید.
  • این مورد از اهمیت بالایی برای کامپیوترهای موجود در شرکت‌ها و ادارات برخوردار است و با اولویت کمتر برای کامپیوترهای خانگی نیز باید در نظر گرفته شود.
  • این رایانه، که دارای پردازشگر ۱ مگاهرتز و ۴ کیلوبایت حافظه بود، ۶۶۶ دلار قیمت داشت و ساخت آن تا سال ۱۹۷۷ ادامه داشت.

آخرین مهارتی که یک متخصص کامپیوتر باید داشته باشد این است که بتواند کارایی یک کامپیوتر را به مدت طولانی بالا ببرد. یعنی از طریق کارهایی که به‌صورت مستمر و زمان‌بندی‌شده بر روی کامپیوتر انجام می‌دهد عمر کامپیوتر را بالاتر ببرد و درعین‌حال کارایی و بازده کامپیوتر را حفظ نماید. در این مرحله شما فرآیند بوت سخت‌افزاری توسط بایوس و فرآیند بوت ویندوز را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید، ولی در هنگام اجرای یک نرم‌افزار دچار مشکل می‌شوید. پس‌ازاینکه فرآیند بوت سیستم توسط بایوس به‌درستی انجام شد در مرحله بعد نوبت به بوت ویندوز می‌رسد. یعنی ویندوز به‌طور کامل بوت نشود و در حین بالا آمدن مرتباً ریست گردد.

لپ تاپ اچ پی LAPTOP HP 255 G8 RYZEN3/8GB/512GB SSD/RADEON

با اختراع ریزپردازنده‌ها در دههٔ ۱۹۷۰ این امکان که بتوان رایانه‌هایی بسیار ارزان قیمت را تولید نمود، به وجود آمد. رایانه‌های شخصی برای انجام وظایف بسیاری محبوب گشتند، از جمله کتابداری، نوشتن و چاپ مستندات. محاسبات پیش‌بینی‌ها و کارهای تکراری ریاضی توسط صفحات گسترده ، ارتباطات توسط پست الکترونیک، و اینترنت. حضور گسترده رایانه‌ها و سفارشی کردن آسانشان باعث شد تا در امورات بسیار دیگری بکار گرفته شوند. کاهش پیوسته قیمت‌های رایانه باعث شد تا سازمان‌های کوچک‌تر نیز بتوانند آن‌ها را در اختیار بگیرند. بازرگانان، سازمان‌ها، و سیاست‌مداران اغلب تعداد زیادی از رایانه‌های کوچک را برای تکمیل وظایفی که قبلاً برای تکمیلشان نیاز به رایانه بزرگ گران‌قیمت و بزرگ بود، به کار بگیرند.

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل تسکو مدل SPEAKER TSCO TS 2393

اکثر مهندسان پیش‌بینی می‌کنند که این روند همچنان به پیش برود… یکی از کارهایی که می‌توان به‌وسیله رایانه انجام داد برنامه گیرنده ماهواره‌است. در فروشگاه اینترنتی سورس می تونی پرفروش ترین و جدید ترین مدل های گوشی هوشمند رو در تمامی برند ها با قیمت مناسب و گارانتی معتبر پیدا کنی. در مجازی‌سازی، ماشینی مجازی ایجاد می‌شود که تمامی منابع سخت‌افزاری شامل پردازنده‌ها، حافظه، دیسک، I/O و ارتباطات شبکه را شبیه‌سازی می‌کند. با استفاده از مجازی‌سازی می‌توان منابع سخت‌افزاری فیزیکی را بین یک یا چند ماشین مجازی به اشتراک گذاشت. محیط ایجاد شده در مجازی‌سازی، برای اجرای برنامه باید مشابه با محیط سیستم واقعی باشد. اگر برنامه رفتار متفاوتی نشان دهد نمی‌توان آن را به عنوان محیط مجازی درنظر گرفت.

دسته اول: مشکل در سخت‌افزار یک کامپیوتر

در مواردی پیش می‌آید که کامپیوتر فعلی ما به‌قدری قدیمی است که امکان تأمین و خرید قطعات وجود ندارد و یا اگر وجود داشته باشد تأثیر آن‌چنانی بر سرعت کامپیوتر نخواهد داشت. در این موارد با توجه به تعویض و ارتقاء مادربرد باید کلیه قطعات تعویض گردند. برای این کار با توجه به نیاز کاربر آن کامپیوتر و با توجه کاری که می‌خواهد با کامپیوتر انجام دهد و با توجه به انتظاری که از آن کامپیوتر دارد باید قطعات سخت‌افزاری متناسب با نیاز کاربر تهیه گردد. اگر مشکل ما از طریق بروز رسانی یا آپدیت نرم‌افزار برطرف نشد و مدت زیادی است که سیستم‌عامل ویندوز خود را تعویض نکرده‌ایم، پس در این مرحله به سراغ نصب مجدد ویندوز و یا نصب ورژن جدیدی از ویندوز می‌رویم.

http://akhbarfootball.ir