تست هارد دوربین مداربسته هایک ویژن لند-امن باش

در صورتی که چند هارد در دستگاه ما نصب شده باشد این کار را برای همه آنها انجام می دهیم. همانطور که در کنار سلولهایی که درصفحه نشان داده شده است که این سلول ها مربوط به هارد دستگاه مورد تست است، رنگ سبز را حالت عادی و بدون اشکال، قرمز را معیوب شده و زرد فضای بلوکه شده را نشان می دهد. SSD یا به عبارتی درایو حالت جامد و یا ذخیره ساز الکترونیکی هاردهایی هستند که بر خلاف هاردهای HDD که در آنها از دیسکی که با سرعت بالا در حال چرخش بود استفاده می شد از قطعات الکترونیکی برای ذخیره اطلاعات استفاده می شود. برای اینکه یک تست واقعی انجام دهیم و تفاوت این دو نوع هارد را مشاهده کنیم، 2 عدد هارد دسکتاپی و هارد نظارتی وسترن با ظرفیت 4TB را انتخاب نمودیم.

در ابتدا این نکته را باید اطلاع داشته باشید که هیچ دستگاه DVR در بازار همراه با هارد عرضه نمیشود و باید بنابر نیازتان به ذخیره تصاویر هارد DVR خریداری فرمایید. در منوی هارد دیسک بر روی قسمت فرمت کلیک کنید تا هارد فرمت شود. پس از فرمت شدن هارد، امکان استفاده از آن فراهم می شود و ضبط دستگاه شروع خواهد شد. در صفحه باز شده و در میان سربرگ ها HDD Detection را انتخاب می کنیم. سپس در صفحه باز شده Bad Sector Detection را انتخاب و برای شروع عملیات تست هارد start detect را انتخاب می کنیم.

این سری دارای نویز و مصرف برق بسیار کم و پارامتر های زیادی به منظور مصرف بهینه انرژی است. برای این منظور پس وارد شدن به صفحه تنظیمات دستگاه در سربرگ configuration وارد بخش storage شده و از میان آیکون های ستون سمت چپ، بخش storage management را از زیر مجموعه های آن را انتخاب می کنیم. برای این منظور پس وارد شدن به صفحه تنظیمات دستگاه در سربرگ configuration وارد بخش storage از میان آیکون های ستون سمت چپ شده و سپس بخش storage management از زیر مجموعه های آن را انتخاب می کنیم.

  • یکی از عواملی که باعث خرابی در هارد یک سیستم دوربین مداربسته می شود می تواند روشن و خاموش کردن مکرر دستگاه توسط اپراتور باشد.
  • برای سیستم های ذخیره ساز و شبکه استفاده میشوند جاهایی که بخواهید چندین هارد رو کنار هم داشته باشید مثل سرور ها.
  • به عبارتی به دلیل پر اهمیت بودن اطلاعات ثبت شده به روی هارد دوربین مداربسته می طلبد در تولید و طراحی این نوع از ذخیره سازهای داده دیجیتال به موارد ذکر شده توجه شده باشد.
  • گفته شد که قسمت Head از بازوی مکانیکی اطلاعات را بر روی صفحات می خواند یا می نویسد.
  • البته استفاده از هاردهای ssd فعلا جهت استفاده در این سیستم ها به عنوان هارد دوربین مداربسته هنوز فراگیر نشده است.
  • این در حالی است که هارد دیسک هایی که متناسب با سیستم های مداربسته تولید می شوند و در دستگاه های NVR یا DVR تعبیه می گردند، دارای یک جزء مرکزی برای ذخیره سازی دیجیتالی ویدئوها هستند که امکان کارکرد 24 ساعته در 7 روز هفته را برای آنها فراهم می کند.

به‌علاوه، قابلیت های بیشتری نیز دراختیار شما قرار خواهد گرفت که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم امن باش کرد. این بدان معناست که این هارد دیسک‌ها به طور یکسان برای ذخیره‌سازی و استفاده از داده‌ها استفاده می‌شوند. مانند هارد دیسک‌های قرمز، هارد دیسک‌های بنفش را نیز می‌توان برای سیستم‌های ذخیره سازی NAS و RAID پیکربندی کرد.

نصب شده در قسمت پایینی، از طریق یک شفت تمامی پلاترها را می‌چرخاند. در این طراحی، سمت دیگر شفت بدون هرگونه تکیه‌گاه بوده و آزاد است. پس از مراجعه به این آدرس، با کلیک بر روی گزینه Add هر دوربین را به تفکیک رزولوشن، فریم ریت، بیت ریت و کُدک اضافه یا تعریف کنید. برای نمونه اگر یک دوربین فول اچ دی و سه دوربین اچ دی دارید، باید آنها را به طور جداگانه تعریف کنید. یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید. برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.

در این صورت در سیستم دوربین مداربسته عملیات ضبط و بازپخش تصاویر انجام نمی شود ولی در قسمت شناسایی هارد دیسک، هارد قابل رویت است. یکی از کمپانی های پیشرو در زمینه تولید تجهیزات نظارت تصویری کمپانی هایک ویژن است. حداقل 250 گیگابایت- پیشنهادی (1 تا 2 ترابایت) – حداکثر (3 ترابایت). تهیه هارد دیسک هایی با ظرفیت بالاتر از نیاز موجود تصمیمی درست است. قیمت هارد دیسک هایی با ظرفیت بیشتر همواره بالاتر از ظرفیت های پایین تر می باشد. ظرفیت هارد مهم ترین معیار در انتخاب آن می باشد توصیه می شود در هنگام خرید هارد دوربین مداربسته هاردی را انتخاب کنید که گارانتی معتبر داشته باشد و همچنین ظرفیت بیشتری نسبت به مقدار ایده آل خود داشته باشد.

بله این کار امکان‌پذیر است اما عملکرد و سرعت آن مطلوب نخواهد بود. با این حال هارد دوربین برای آرشیو و نگهداری فایل‌ها و ویدئوها مشکلی ندارد. توجه داشته باشید که هارد های شرکتی و تقلبی در سری های وسترن دیجیتال بیشتر است. به طور قطع به شما خرید هارد اصلی را پیشنهاد میکنیم اما گاها برای برخی کاربران قیمت اولویت اول است. در این مقاله ابتدا شما را با انواع هاردهای کمپانی وسترن دیجیتال آشنا می‌کنیم. سپس اگر حوصله داشتید، این داستان شیرین را هم در انتهای مقاله بخوانید.

رنگ دوم: هارد وسترن قرمز

2-در دوربین مداربسته تصاویر به صورت پیوسته از طرف دوربین به سمت دستگاه ذخیره ساز تصاویر ارسال می گردد و دستگاه باید بدون وقفه این داده ها را در هارد دوربین مداربسته ذخیره کند. این کار باید بدون از دست دادن داده ها و به صورت مداوم صورت پذیرد. به عبارتی هارد دوربین مداربسته باید به اندازه کافی سرعت داشته باشد تا توانایی انجام همزمان ذخیره و بازیابی تصاویر دوربین های مختلف را داشته باشد. هارد های نظارتی عملکرد رایت اطلاعات را بالا برده و ضمن افزایش سرعت انتقال، موجب دوام بیشتر دستگاه های دی وی ار یا ان وی ار می‌گردند. از نکات مثبت و مهم هارد دوربین مداربسته این است که این hdd ها برای جریان ضبط و نمایش همزمان تصاویر برنامه‌ریزی شده‌اند.

دسترسی سریع

تست هارد دوربین مداربسته هایک ویژن لند-امن باش

در ادامه برخی از این پارامتر ها که در هنگام تست از عملکرد هارد ممکن است با آن مواجه شوید شرح خواهیم داد. اخیرا برخی از شرکت های تولید کننده محصولات نظارت تصویری پیشرو مانند کمپانی هایک ویژن دستگاه هایی را تولید و روانه بازار کرده اند که ذخیره ساز آنها می تواند از نوع هاردهای ssd باشد. باز هم مشاهده می‌کنید که هارد های نظارتی از هارد های معمولی بهتر بودند. مدتی بعد این هارد دیسک ها بر روی دستگاه های DVR نصب و بیش از دو هفته نگهداری شدند. بااینکه تفاوت خیلی زیادی در ذخیره سازی که نگران کننده باشد وجود نداشت، ولی هارد های نظارتی مصرف برق و انرژی پایین تری داشتند.