مادربرد کامپیوتر | hp-mag

این سوکت دارای چند گیره است که با استفاده از آن‌ها باید سی پی یورا در جای خود ثابت کرد و سپس فن را روی آن قرار داد. اما این قسمت بسیار حساس است و نباید هیچگونه فشاری در زمان نصب CPU به آن وارد شود. این بخش برای اتصال رم به برد اصلی استفاده میشود، بسته به نوع مادربرد تعداد متغیری از آن‌ها روی برد قرار دارد. این ورودی برای اتصال سیم خروجی منبع تغذیه به برد استفاده میشود، در واقع برق مورد نیاز مادربرد و تعدادی از قطعات روی آن توسط این بخش تامین میشود. ایسوس در رتبه‌بندی تولیدکنندگان مادربرد، رتبۀ اول را به خود اختصاص داده است و همچنین در فروش سخت‌افزار کامپیوتر در سال گذشته نیز رتبۀ ششم را در بین تمام شرکت‌ها کسب کرد.

با سلام .بنده علاقه زیادی به شناخت قطعات وتعمیرلوازم سخت افزاری دارم سوادم درحدسیکل ایامیتونم وارداین بحث بشم.اگرمیتونم باید ازچه مرحله‌ای شروع کنم. سلام، باید مدل مادربردتون رو پیدا کنید و داخل سایتش چک کنید که مجله خبری محصولات اچ پی با چه نوع از پردازنده‌هایی سازگاری داره. این پورت‌ها را میتوانید در پشت کیس خود مشاهده کنید، هنگامی که شما سیم مانیتور یا پرینتر را به کیس متصل میکنید در واقع دارید آن‌ها را مستقیما به برد اصلی مرتبط میکنید.

  • قبل از اینکه این نکات را باهم مرور کنیم؛ در نظر داشته‌باشید که تفاوت در قیمت مادربرد وابسته به تعداد اسلات ها و کاربردی بودن آن اسلات است.اکنون برخی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نکات برای خرید مادربرد را با هم مرور مي‌كنيم.
  • این نوع سوکت در سال 2009 معرفی شد ، جالب است بدانید که این نوع از سوکت ها که روی مادربرد های جدیدتر نصب می شدند محصوص پردازنده های نسل اول Core I یعنی نسل قبلی Sandy Bridge بودند.
  • به طور کلی مادربردها از نظر سازگاری با پردازنده در دسته بندی محصولات AMD و Intel قرار می گیرند.
  • استفاده از قطعات الکترونیکی باکیفیت و تعداد فازهای مورد استفاده در طراحی این بخش باعث افزایش کیفیت و تغذیۀ پایدار بخش‌های مختلف سیستم و به ویژه پردازندۀ آن می‌شود.
  • سلام، ممنون از پیشهادتون، تلاش‌مون اینه که در آینده محتوای ویدئویی هم به مقالات اضافه کنیم.

البته باید در نظر داشت که استفاده از حافظه‌های جامد نسل 4 در کنار پشتیبانی مادربرد، نیازمند پشتیبانی پردازنده نیز خواهد بود. به طور کلی مادربردها در دو گروه دسکتاپ و سرور دسته‌بندی می‌شوند. مادربردهای کلاس سرور بیشتر برای مقاصد تجاری و پردازش حجم بالای اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا فاقد مصرف خانگی هستند. در کلاس دسکتاپ نیز همانند پردازنده‌ها با مدل‌های متنوعی از دو شرکت INTEL و AMD روبه‌رو هستیم که هریک دارای نسل‌های مختلف و چیپست‌های متنوعی هستند. توصیه می شود مادربردی با حداقل چهار اسلات رم تهیه کنید تا در صورت نیاز، بتوانید حافظه کامپیوترتان را افزایش دهید.

مادربرد ایسوس Z590 مادربورد سوکت 1200 نسل 11

دوم اینکه مسیری را فراهم می‌کند تا اجزا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. مجموعه مقداد آی تی در نظر دارد با استفاده از همفکری هموطنان گرامی در سرتاسر ایران امکانات منحصر به فردی را در سایت راه‌اندازی و اجرا نماید، لذا نظرات، ایده‌ها و ابزارهای مورد نظر خود را به ایمیل ارسال نمایید. آیا می‌دانید بازار جهانی مادربرد چقدر بزرگ است؟ ارزش بازار جهانی مادربرد در سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۲.۹۰۰ میلیون دلار بوده و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۶ به ۱۴.۲۳۰ میلیون دلار برسد. LGA 775 در میان دیگران شناسایی کنید، این می تواند به شما در شناسایی پردازنده مناسب در سوکت کمک کند. این مسئول واگذاری ، رمزگشایی و اجرای دستورالعمل های برنامه و همچنین انجام محاسبات ریاضی و منطقی است. اینهمه سایت، برو یه جا دیگه، به جرئت میتونم بگم تا حالا سایتی ندیدم که مدیرش اینجوری جواب کاربرا رو بده.

http://akhbarfootball.irسوکت M.2، که برای اتصالحافظه‌ ذخیره‌سازی SSD استفاده می‌شود از فناوری ارتباطی فوق‌سریع PCI Express برای ارتباط سریع با حافظه‌ها بهره می‌برد. بااین‌حال، در برخی از ترکیب‌های CPU/مادربرد، سوکت‌های M.2 مستقیماً به CPU متصل می‌شوند؛ زیرا بسیاری از محصولات جدید بیش از ۱۶ خط PCIe را پشتیبانی می‌کنند و بدین ترتیب حافظه‌ی M2 پهنای باند مستقلی برای خود خواهد داشت. در امتداد لبه‌ی پایینی ماژول حافظه تعداد زیادی از اتصالات با روکش طلا وجود دارد؛ در این نوع حافظه در مجموع ۲۴۰ عدد از آن‌ها (در هر طرف ۱۲۰) وجوددارد. این اتصالات سیگنال‌های قدرت و داده را برای تراشه‌ها فراهم می‌کنند. تقریباْ نیمی از ۱۱۵۰ پین موجود در مادربرد مورد بررسی ما برای کنترل تراشه‌های حافظه و فضای لازم برای همه‌ی اثر یا سیم‌کشی‌های برق اختصاص داده شده است.

مادربرد ایسوس مدل ASUS PRIME B460M-A R2 DDR4