بایگانی‌های پاور کامپیوتر پانا پی سی | hp-mag

کیس ها هم مانند دیگر وسایل الکترونیکی نیاز به سخت افزاری به نام پاور داردند. وظیفه این قطعه فراهم کردن برق مورد نیاز سخت افزارهای داخل کیس و نصب شده بر روی مادربرد است. این قطعه برق مورد نیاز را به هر قطعه سخت افزاری می رساند تا در زمان لازم آن قطعه بتواند کار کند. برای خرید پاور کامپیوتر موارد زیادی مثل، میزان توان، نوع کانتورها، تعداد ریل، راندمان ، ماژولار بودن و …

  • آنچه که گفته شد به هیچ عنوان شامل پاورهای متفرقه و غیر استاندارد نمی شود و خرید آنها اشتباه بزرگی است.
  • این کار باعث می شد شما از برق مستقیم جهت کار کردن با لپ تاپ بهره ببرید.
  • پاورهای ماژولار دارای کابل‌های تماماً جداشدنی هستند و به دلخواه می‌توانید تنها کابل‌های مورد نیاز خود را متصل کنید تا کمتر فضای کیس اشغال شود.
  • عیب بزرگ و غیر قابل چشم پوشی پاورهای متفرقه یا غیر استاندارد، رگلاسیون ضعیف است که باعث می شود ولتاژهای خروجی در بازه مجاز نگه داشته نشوند.
  • پاور با راندمان بالاتر نیز صرف نظر از ظرفیت آن، راندمان پایینی در بارهای سبک نخواهد داشت.

این یک پاور خوش نام و پرفروش با طراحی عالی و قطعات بسیار مرغوب است که با خیال آسوده می‌توانید روی آن حساب باز کنید. پاور کورسیر بسیار بهتر از نمونه سیلیوراستون است و برای قطعات گران قیمت، اورکلاک شده یا گیمینگ پیشنهاد می شود. انتک معمولاً پاورهای بسیار خوبی عرضه می‌کند که سری‌های NE جزء خوش قیمت‌های آنها هستند و ارزش خرید بالایی دارند. البته با هزینه بیشتر پاورهای بهتری با طراحی های پیشرفته تر و قطعات مرغوب تر هم وجود دارد اما برای بسیاری از سیستم ها NE850 Platinum یک انتخاب بی نقص است. پاور 850 واتی DQ850-M-V2L دیپکول برای سیستم‌های گیمینگ پیشنهاد می‌شود. البته دیپکول یک برند پاور درجه یک محسوب نمی‌شود و برندهای بهتری هم وجود دارند که سیلوراستون نمونه‌ای از آنها است.

لپ‌تاپ و کامپیوتر آماده

میزان تلفات توان، این گونه به شما نشان داده می شود که معمولا ۵۰ درصد اعلام خواهد شد. پاور ۷۵۰ واتی برای کامپیوتر گیمینگ با ردۀ متوسط ​​یا پایین‌تر ایده‌آل است. مجله خبری محصولات اچ پی یک قانون کلی قدیمی این است که فقط از ۵۰ تا ۶۰ درصد از درجه بندی ولتاژ استفاده کنید. شرکت ایسوس یکی از خوشنام ترین ها در صنعت بزرگ ابزار های الکترونیکی است.

بررسی گوشی تاشو سامسونگ گلکسی Z Fold 4 ؛ ترکیب سخت‌افزار قدرتمند با نرم‌افزار بهینه

پاور کامپیوتر در تبدیل برق شهری به برق مستقیم قابل استفاده توسط قطعات کامپیوتر، بخشی از انرژی برق را هدر می‌دهد که غالباً به صورت گرما اتلاف می‌شود. بدیهی است هرچقدر که یک پاور راندمان انرژی بالاتری داشته باشد، مطلوب‌تر است و ضمن هدر رفتن برق کمتری، گرمای کمتری نیز تولید می کند و عمر بیشتری خواهد داشت. دقت داشته باشید باید همواره توان پاور انتخابی شما قدری بیشتر از بیشینه مصرف قطعات کامپیوتر شما باشد. برای نمونه اگر مجموع مصرف قطعات کامپیوتر شما به 650 وات می‌رسد، حداقل به پاور 700 واتی نیاز دارید؛ هرچند که حالت مطلوب‌تر 750 تا 850 وات است. به طور خلاصه می‌توان گفت پاورها از نظر قدرت (توان)، دقت در رگولاسیون ولتاژ، ایمنی، راندمان انرژی، تعداد و تنوع کانکتورها، طول عمر و پایایی می‌توانند بسیار متفاوت باشند. برای نمونه دو پاور 550 واتی از دو برند مختلف یا حتی یک برند یکسان لزوماً کیفیت، عملکرد، ایمنی، کانکتورها و راندمان انرژی مشابهی ندارند.

راهنمای خرید از فروشگاه اینترنتی دیجیکسو

همچنین معمولاً پاورهای متفرقه یا غیر استاندارد فاقد حرارت گیر برای قطعات کلیدی هستند که شانس خرابی را بالا می برد. همچنین برخی کارت‌های گرافیک نسل جدید چون سری RTX 40 انویدیا به کانکتور تغذیه جدید 16 پینی 12VHPWR نیاز دارند که در پاورهای قدیمی یافت نمی‌شود. پاورهای جدید معمولاً از طراحی‌های منطبق بر استانداردهای بروزتر برخوردار هستند و بهتر هستند، از همین رو خرید پاورهای قدیمی متعلق به چند سال قبل به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

http://akhbarfootball.ir