خرید انواع مادربرد مخصوص کامپیوتر های خانگی و گیمینگ با قیمت مناسب بروزکالا | hp-mag

برای این بررسی مادربرد از نوع ATX و مدل Asus Z97-Pro Gamer در نظر گرفته شده است. همان‌طور که در تصویر می‌بینید تمام اجزا و جزییات آن کاملاْ مشخص است. تقریباْ همه‌ی اجزای آن در تمام مادربردهای دیگر وجود دارد و تنها از نظر شکل و شمایل متفاوت هستند.

  • برند های محبوب مادربرد MotherBoard به ترتیب الویت عبارتند از ایسوس,گیگابایت,پرایم,بایوستار, …
  • از میان مادربردهای تولیدی شرکت می‌توان بهZ370 HD3 اشاره کرد که از تکنولوژی اسمارت فن 5 برخوردار است که این قابلیت باعث شده تا بازدهی سیستم گیمینگ بالاتر رفته و تهویه مناسب‌تری نسبت به سایر مادربردها داشته باشد.
  • واحد تنظیم، انتقال و توزیع انرژی الکتریکی به بخش‌های مختلف مادربرد است که از قطعات مختلفی مانند ماسفت‌، چوک‌ و خازن و …
  • به عنوان مثال سوکت LGA1200 دارای چیپست‌های مختلفی مانند Z590/Z490/H570 و …
  • انتخاب این برد الکترونیکی در ابتدای چیدمان و اسمبل یک سیستم بسیار مهم است چرا که پس از آن اگر زمانی تصمیم به ارتقاء سیستم خود بگیرید، تنها قطعه ای که می تواند تعیین و یا محدود کننده شما در انتخاب سایر قطعات باشد همین مادربرد است.

همان‌طور که در تصویر می‌بینید فلزی نقره‌ای استادیومی شکل، نوعی نوسان‌ساز کریستالی کوارتز است که سیگنال زمان‌بندی فرکانس پایینی را فراهم می‌کنم تا تراشه‌ی شبکه بتواند همگام‌سازی شود. مادربردها یکی از کلیدی‌ترین اجزای محصولات حوزه‌ی فناوری به‌شمار می‌روند. برای آشنایی بیشتر با مادربرد‌ها و فناوری‌های به‌کار رفته در آن‌ها، با زومیت همراه باشید. پردازنده های Durons و AMD برای مادربرد های سوکت A طراحی شده اند و سرعت باس آنها، بین 100 تا 200 مگا هرتز است. این نوع مادربرد 462 پین پردازنده دارد و از پکیجینگ PGA نیز پشتیبانی می کند. ساختار ظاهری مادربورد شامل مجموعه‌ای از قطعات الکترونیکی مانند خازن، ترانزیستور، مقاومت، دیود، آی‌سی و ورودی‌هایی است که روی یک برد الکترونیکی بزرگ چند لایه از جنس سیلیسیم و درصد کمی از چوب قرار می‌گیرند.

پشتیبانی از سوکت پردازنده

لزوما این که یک مادربرد بتواند از چند کارت گرافیک پشتیبانی کند همیشه به معنای مناسب بودن آن برای کار ماینینگ نیست. به عنوان مثال اگر بخواهید ریگ های خود را در کیس های سرور نصب کنید، مادربرد BIOSTAR TB250-BTC D+ به دلیل طراحی بدون نیاز به رایزر، می تواند یک انتخاب مجله خبری محصولات اچ پی ایده آل برای شما باشد. اما به جز این مادربرد، برند ایسوس نیز با مادربرد ASUS B250 MINING EXPERT این روزها توانسته است حسابی جای خود را در میان علاقمندان به این حرفه باز کند. سی پی یو یا همان پردازنده مرکزی بدون شک مهم ترین قسمت کامپیوتر شما محسوب می شود.

http://akhbarfootball.ir

علاوه بر این موارد، یکی دیگر از وظایف این بورد اصلی ذخیره اطلاعات بایوس می­باشد. پس از مدتی خط تولید محصولات اصلی این شرکت با نام تجاری جی فورس به بازار عرضه گردید. خوب است بدانید که محصولات این برند رقیب اصلی نام تجاری رادئون از محصولات شرکت AMD است. انویدیا در حال حاضر لقب بزرگترین شرکت تولید کننده پردازنده های گرافیکی در جهان را از آن خود کرده است و با بیش از 10 هزار کارمند، به یکی از معروف ترین و معتبرترین کمپانی های جهان تبدیل گشته است. گرچه پردازنده اینتل همچنان در عملکرد تک هسته ای بسیار قدرتمندتر از ای ام دی است، اما وقتی صحبت از عملکرد چند هسته ای به میان آید، پردازنده رایزن بی مانند است. به عنوان مثال مادربرد B350 MORTAR از برند MSI از چیپ ست B350 شرکت ای ام دی استفاده می کند و این چیپ ست در کنار سوکت سی پی یو AM4 امکان استفاده از سی پی یوهای قدرتمند رایزن را فراهم می آورد.

مادربورد ایسوس PRIME Z790-P Wifi D5

از میان مادربردهای تولیدی شرکت می‌توان بهZ370 HD3 اشاره کرد که از تکنولوژی اسمارت فن 5 برخوردار است که این قابلیت باعث شده تا بازدهی سیستم گیمینگ بالاتر رفته و تهویه مناسب‌تری نسبت به سایر مادربردها داشته باشد. شرکت گیگابایت که به نام گیگابات تکنولوژی نیز شناخته می‌شود، در سال 1986 در شهر تایپه کشور تایوان تاسیس شد. گیگابایت از آن ابتدا با هدف تولید سخت افزارهای کامپیوتری با کیفیت به میدان آمد. می‌توان گفت که این شرکت را با مادربردهای قوی و پیشرفته می‌شناسند، اما جالب است که بدانید این شرکت تنها در این زمینه فعال نیست و در سال‌های گذشته به تولید محصولات زیادی پرداخته است. قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که مادربرد کامپیوتر شما است. بنابراین اگر قصد اضافه کردن حافظه رم را دارید بسیار مهم است که بدانید مادربرد کامپیوتر شما از چه نوع حافظه‌ای پشتیبانی می‌کند.