رمزگذاری iMessage اپل، شیوه‌های امنیتی خود را در تلاقی وزارت دادگستری قرار می‌دهد

رمزگذاری iMessage اپل، شیوه‌های امنیتی خود را در تلاقی وزارت دادگستری قرار می‌دهد

استدلالی است که برخی از منتقدان اپل برای سال‌ها مطرح کرده‌اند، همانطور که در مقاله‌ای در ژانویه توسط کوری دکترو، نویسنده داستان‌های علمی تخیلی، منتقد فناوری، و نویسنده همکار نوشته شده است. سرمایه داری چوکپوینت. زمانی که یک کاربر اندروید به یک چت یا چت گروهی اضافه می‌شود، کل مکالمه به پیامک تبدیل می‌شود، یک کابوس حریم خصوصی ناامن و هک شده که 38 سال پیش آغاز شد. دنیای وین دکترو می نویسد که اولین نمایش سینمایی خود را داشت. پاسخ اپل به این موضوع بسیار خنده دار است. موضع این شرکت این است که اگر می‌خواهید امنیت واقعی در ارتباطات خود داشته باشید، باید آیفون‌های دوستان خود را بخرید.»

اپل در بیانیه‌ای به WIRED می‌گوید که محصولات خود را طوری طراحی می‌کند که «به‌طور یکپارچه با هم کار کنند، از حریم خصوصی و امنیت افراد محافظت کنند، و تجربه‌ای جادویی برای کاربرانمان ایجاد کنند» و اضافه می‌کند که شکایت DOJ «کیستی ما و اصولی را که هستیم تهدید می‌کند». محصولات اپل را در بازار متمایز کنید. این شرکت همچنین می گوید که نسخه اندروید iMessage را منتشر نکرده است زیرا نمی تواند اطمینان حاصل کند که اشخاص ثالث آن را به روش هایی که مطابق با استانداردهای شرکت است اجرا می کنند.

در ادامه بیانیه آمده است: «در صورت موفقیت، (دعوای قضایی) توانایی ما برای ایجاد نوعی فناوری که مردم از اپل انتظار دارند را مختل می‌کند – جایی که سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات با هم تلاقی می‌کنند. این امر همچنین یک سابقه خطرناک ایجاد می کند و به دولت قدرت می دهد تا دست سنگینی در طراحی فناوری مردم بگیرد. ما معتقدیم که این دعوا از نظر حقایق و قانون اشتباه است و به شدت در برابر آن دفاع خواهیم کرد.»

اپل در واقع نه تنها از ساخت کلاینت‌های iMessage برای اندروید یا سایر دستگاه‌های غیر اپل خودداری کرده است، بلکه فعالانه با کسانی که این کار را انجام داده‌اند مبارزه کرده است. سال گذشته سرویسی به نام Beeper با وعده ارائه iMessage به کاربران اندروید راه اندازی شد. اپل با بهینه سازی سرویس iMessage خود برای شکستن عملکرد Beeper پاسخ داد و استارت آپ آن را در ماه دسامبر ترک کرد.

اپل در آن مورد استدلال کرد که Beeper به امنیت کاربران آسیب رسانده است – در واقع، رمزگذاری سرتاسر iMessage را با رمزگشایی و سپس رمزگذاری مجدد پیام‌ها در سرور Beeper به خطر انداخت، هرچند که Beeper قول داده بود که در به‌روزرسانی‌های آینده آن را تغییر دهد. اریک میگیکوفسکی، یکی از بنیانگذاران Beeper، استدلال کرد که حرکت سنگین اپل برای کاهش متون اپل به اندروید به پیام‌های متنی سنتی، جایگزین مطمئن‌تری نیست.

میگیکوفسکی در ژانویه به WIRED گفت: «این دیوانه‌وار است که اکنون در سال 2024 هستیم و هنوز یک راه آسان، رمزگذاری شده و با کیفیت برای چیزی به سادگی یک متن بین آیفون و اندروید وجود ندارد. من فکر می‌کنم اپل به شیوه‌ای واقعا ناجور و عجیب واکنش نشان داد – با این استدلال که Beeper Mini امنیت و حریم خصوصی کاربران iMessage را تهدید می‌کند، در حالی که در واقعیت، حقیقت دقیقا برعکس است.

حتی در حالی که اپل با اتهام احتکار ویژگی‌های امنیتی iMessage به ضرر صاحبان گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان مواجه شده است، تنها به بهبود این ویژگی‌ها ادامه می‌دهد: در ماه فوریه، iMessage را برای استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری جدید طراحی‌شده برای مصون ماندن از کدشکن کوانتومی ارتقا داد و اکتبر گذشته آن را اضافه کرد. تأیید کلید تماس، ویژگی طراحی شده برای جلوگیری از حملات انسان در وسط که مخاطبین مورد نظر را برای رهگیری پیام ها جعل می کند. شاید مهم‌تر از آن، گفته می‌شود که استاندارد RCS را برای بهبود پیام‌رسانی با کاربران اندرویدی اتخاذ می‌کند، اگرچه این شرکت نگفته است که آیا این پیشرفت‌ها شامل رمزگذاری سرتاسری می‌شوند یا خیر.

منبع: https://www.wired.com/story/apple-doj-antitrust-imessage-encryption/