چقدر زود متوجه شدیم که مراکزی که باید از سلامت بیمار معمولی به واکنش همه گیر تغییر کنند؟
در ماه مه 2020، متوجه شدیم که مراکز سنتی سلامت الکترونیک ما می توانند در کاهش اثرات کووید که در سراسر هند موج می زد، نقش داشته باشند. اکثر بیمارستان ها مملو از بیماران کووید بودند و افراد مبتلا به بیماری های غیر کووید از بیمارستان ها دور می شدند. اکوسیستم بهداشت عمومی دولت تا مرزهای خود کشیده شد. نیاز به پر کردن شکاف های ایجاد شده به دلیل کووید، به ویژه در مورد درمان های سرپایی و آزمایش بود. این زمانی بود که ما شروع به همکاری با سازمانهای دولتی مختلف کردیم تا مراکز سلامت الکترونیک خود را به مراکز ایزوله و آزمایشگاههای آزمایش تغییر دهیم.
تا پایان سال 2020، زمانی که برنامههای واکسیناسیون در سرتاسر جهان در حال افزایش بود، دوباره با IGIB مشورت کردیم تا ببینیم چگونه میتوانیم در برنامه واکسیناسیون آینده در سراسر کشور مشارکت کنیم. یک بار دیگر، شبکه موجود مراکز سلامت الکترونیک ما مورد ارزیابی قرار گرفت و با استفاده از دستورالعمل های صادر شده توسط IGIB و سایر سازمان های دولتی، آنها را به مراکز واکسیناسیون تبدیل کردیم. از آنجایی که تمام مراکز سلامت الکترونیک موجود ما قبلاً به فضای ابری فعال شده بودند و یک برنامه کاربردی با قابلیت بیومتریک در حال اجرا بودند، بنابراین ما نیز قادر به ادغام یکپارچه با شبکه CoWin، پلت فرم دولت هند برای ردیابی دیجیتالی وضعیت واکسیناسیون در برابر بیماری های رایج قابل پیشگیری.
در HPE، ما معتقدیم که نه تنها نحوه کار افراد بلکه نحوه زندگی آنها نیز تغییر می کند. ابتکار سلامت الکترونیک ما بر اساس این چشم انداز بود. در سال 2012، تیم PointNext ما در حال کار بر روی چندین راه حل برای بخش مراقبت های بهداشتی بود و یک برنامه کاربردی سلامت الکترونیک مبتنی بر ابر منبع باز طراحی کرده بود که توسط تیم مسئولیت اجتماعی شرکت برای استقرار اولین نسخه ما از مراکز سلامت الکترونیکی پذیرفته شد. ایده ارائه مراقبت های بهداشتی با کیفیت به آسیب پذیرترین بخش جامعه ما و پر کردن خلاء موجود در هند در مورد مراقبت های بهداشتی اولیه بود.
سهم بعدی ما در خدمت به محرومان هند چیست؟
بله همینطور است. ما قبلاً چندین مرکز واکسیناسیون را با فناوری و تجهیزات اضافی به مراکز سلامت الکترونیکی تبدیل کرده ایم. ما همچنین در حال ایجاد ارتباط با پلتفرمهای دولتی سلامت الکترونیکی هستیم ای سنجیوانی برای اطمینان از اینکه شبکه ما به طور کامل با زیرساخت ملی بهداشت عمومی یکپارچه شده است. در ماه های آینده، بیش از 500 مرکز سلامت الکترونیک به طور کامل فعال و در خط لوله سلامت ملی یکپارچه خواهند شد.
از آنکور مالهوترا، مدیر امور شرکتی و مسئولیت اجتماعی شرکت، خواستیم تا در مورد تأثیر HPE در هند در طول همهگیری و آنچه در آینده است، صحبت کند.
چگونه HPE در سال 2012 در مراکز eHealth مشارکت کرد؟
فناوری اجرا شده در مراکز بهداشتی را می توان در هر اکوسیستم مراقبت های بهداشتی ادغام کرد و برای نیازهای مراقبت های بهداشتی پس از کووید قابل تنظیم مجدد است. آیا در حال حاضر این اتفاق می افتد؟
کمی بیش از دو ماه طول کشید تا HPE مراکز واکسیناسیون کووید-19 را طراحی و راه اندازی کند، این روند چگونه بود؟
ما در حال کار با آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده برای استفاده از مراکز سلامت الکترونیکی ما برای تشخیص و تشخیص سل. ما همچنین در حال ایجاد یک مفهوم جدید به نام دستگاه های خودپرداز سلامت هستیم که نسخه فشرده ای از مراکز سلامت الکترونیک ما خواهد بود. این دستگاههای خودپرداز سلامت میتوانند بیش از 50 تست تشخیصی را پشتیبانی کنند، مقرراتی برای پزشکی از راه دور دارند و میتوانند به سرعت در همه جا مستقر شوند. ایده این است که به آن مکانهای دورافتادهای برسیم که زیرساختهای سنتی مراقبتهای بهداشتی امروزه وجود ندارد.