بهترین ملحفه‌ها (2024): ملحفه‌های کتانی، پرکاله، و ملافه‌های ارزان قیمت

بهترین ملحفه‌ها (2024): ملحفه‌های کتانی، پرکاله، و ملافه‌های ارزان قیمت

نمای بالای بالش در محفظه ابریشمی سفید در بالای روکش بژ

عکس: ننا فارل

دیگر روبالشی های ابریشمی عالی (یا مشابه).

  • روبالشی LilySilk 19-Momme Silk به قیمت 40 دلار: این همان قیمت روبالشی Quince است، اما وزن سبک‌تری دارد، اگرچه کنار هم به سختی قابل توجه است. اما اگر بدون زیپ را ترجیح می دهید، این روبالشی ابریشمی برای شماست. چند رنگ و چاپ دارد که Quince ندارد، بنابراین ممکن است بخواهید این دو مارک را مطالعه کنید و بر اساس ترجیح رنگ خود انتخاب کنید.
  • روبالشی پاکت ابریشم خالص Silken به قیمت 78 دلار: این روبالشی پرزرق و برق است، اما Silken Pure به طور قابل توجهی سطح بالاتری دارد. Medea متوجه شد که به اندازه سایر روبالشی‌های ارزان‌تر لغزنده نیست، اما روی پوست شما فوق‌العاده خنک است. او می گوید که در شستشو نیز عالی نگه داشته می شود. او متوجه می شود که باید صبح ها آن را تنظیم کند، زیرا محفظه زیپ ندارد.
  • روبالشی ساتن کیچ به قیمت 19 دلار: این روبالشی ساتن است نه ابریشم، اما Medea می‌گوید که بهتر از گزینه‌های ابریشمی با قیمت مشابه است. اگر نمی‌خواهید بیش از 20 تا 25 دلار خرج کنید، او می‌گوید این یکی را به جای روبالشی‌های ابریشمی ارزانی که در آمازون پیدا می‌کنید، انتخاب کنید.

ورق های ارگانیک

چرا ورق های ارگانیک بخریم؟ اگر در حال خرید تشک ارگانیک هستید، احتمالاً می خواهید آن را با ملحفه های ارگانیک ست کنید. در غیر این صورت، ورقه‌های غیرآلی می‌توانند مواد شیمیایی و موادی را که از آنها اجتناب می‌کردید – از جمله هر چیزی از فرمالدئید و TCEP (یک بازدارنده شعله) گرفته تا فتالات‌ها- را به زندگی شما بازگردانند. حتی اگر یک تشک معمولی دارید، باز هم می توانید از انتخاب ملحفه هایی که از مواد طبیعی و ارگانیک ساخته شده اند بهره مند شوید.

ورق های ارگانیک مورد علاقه ما

اسکات گیلبرتسون، منتقد WIRED، ملافه های ارگانیک را آزمایش می کند، و اینها بهترین ملحفه های پنبه ای ارگانیک هستند که او امتحان کرده است. آنها نرم هستند اما خیلی ابریشمی نیستند، این احساسی است که او به آن اهمیت نمی دهد (اگر به آن اهمیت می دهید، برگه های آووکادو را در زیر بررسی کنید). ورق‌های پنبه‌ای ارگانیک بروکلین از پنبه ارگانیک استاندارد جهانی نساجی ارگانیک (GOTS) ساخته شده‌اند. آنها همچنین دارای گواهی Oeko-Tex هستند، به این معنی که آزمایش شده اند و حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی سمی شناخته شده نیستند.

تعداد 300 نخ باعث می شود تا این مقدار بسیار ترد و نرم باشد، اما نه آنقدر محکم که در نهایت گرم بخوابید. اینها برای تابستان انتخابی عالی هستند یا اگر، مانند اسکات، حتی در زمستان در سمت گرم بخوابید.

سایر ورق های ارگانیک عالی

  • ملحفه های پنبه ای ارگانیک آووکادو به قیمت 229 دلار: این ملحفه‌های 600 عددی مانند خوابیدن روی ابریشم یا ساتن هستند و 100 درصد پنبه ارگانیک دارای گواهی GOTS از هند هستند. تنها مشکل بالقوه در اینجا این است که به دلیل بافت متراکم آنها کمی گرمتر از آنچه ممکن است به آن عادت داشته باشید می خوابند. همچنین یک نسخه 400 عددی وجود دارد که ما آن را آزمایش نکرده ایم.
  • ملحفه های کتانی ارگانیک آووکادو به قیمت 499 دلار: این ملحفه‌های کتانی از سنگین‌ترین ملحفه‌هایی هستند که اسکات امتحان کرده است و به لطف وزن زیاد، احتمالاً سال‌ها دوام خواهند آورد. آنها با هر شستشو نرم تر می شوند، اما در ابتدا نسبت به سبک های دیگر ورق ها خشن تر هستند.

مواد جایگزین

چرا ورقه های بامبو یا اکالیپتوس بخریم؟ اکنون شرکت‌ها ورق‌هایی از مواد دیگر مانند بامبو و اکالیپتوس می‌سازند. دومی معمولاً آب کمتری نسبت به پنبه و مواد شیمیایی خشن کمتری نسبت به بامبو برای تولید ورق مصرف می کند. از آنجایی که گیاهان بامبو خیلی سریع رشد می کنند، تصور می شود که منبعی سازگار با محیط زیست است که می توانیم بدون تخریب سیاره از آن استفاده کنیم. با این حال، این یک راه حل کامل نیست. در فرآیند تبدیل بامبو به پارچه از مواد شیمیایی خشن استفاده می شود که در واقع می تواند آلودگی هوا و آب را افزایش دهد. ویسکوز بامبو کمی بهتر از ریون بامبو است.

یک ورق اکالیپتوس

ما قبلاً از طرفداران Wiggle Pllow عظیم بافی بودیم و اکنون خوشحالیم که ورق های این شرکت را نیز امتحان کرده ایم. آنها سبک و مطبوع هستند و در عین حال احساس گرما می کنند، مثل اینکه زیر پتوی مورد علاقه خود راحت هستید، بدون اینکه شما را گرم و عرق کرده باشند. مدیا جووردانو، منتقد WIRED می‌گوید شوهرش با موادی مانند پرکال عرق‌کرده از خواب بیدار می‌شود، حتی زمانی که در لمس آنها احساس خنکی می‌کنند، اما او در مورد اینکه چقدر احساس خوبی در خوابیدن در این مواد داشت، توضیح داد. با این حال، او توجه داشت که آنها بیش از برخی ملحفه‌های دیگر از کناره تشک او سر خوردند.

این پارچه از بافت ساتن استفاده می کند، اما در واقع Tencel lyocell است که از منابع چوبی پایدار – در این مورد، اکالیپتوس – ساخته شده و زیست تخریب پذیر است.

ورق بامبو

در حالی که مدیا جووردانو، منتقد WIRED می‌گوید که تردی پرکال را ترجیح می‌دهد، این ملحفه‌های Luxome که از ویسکوز بامبو ساخته شده‌اند، نرم‌ترین ملافه‌ای هستند که او تا به حال در آن خوابیده است. آنها ابریشمی هستند و به خوبی پوشانده می‌شوند، اما دارای جیب‌های عمیق و تسمه‌های الاستیک برای نگه داشتن آنها روی تشک شما هستند. تمام شب. آنها در شستشو نیز نگه داشته اند. ما عصبی بودیم که آنها مانند برخی از ملحفه‌های نرم ارزان قیمت مشابهی که از Bed Bath and Beyond (RIP) امتحان کرده‌ایم پف می‌کنند، اما اینطور نبوده است.

دیگر ورق های بزرگ بامبو

  • ست ورق خنک کننده بامبو تختخواب با قیمت 60 دلار: این یکی از بهترین مجموعه‌های ارزان قیمت ورق‌هایی است که از فروشگاه‌هایی مانند آمازون و والمارت پیدا کرده‌ایم و اتفاقاً تا بوت بامبو بود. آنها از ابریشم مصنوعی بامبو ساخته شده اند (به جای ویسکوز، که برای محیط زیست بهتر است)، و اگرچه به ابریشمی و خنک بودن ورق های Luxome بالا نیستند، اما در رتبه دوم قرار دارند.
  • ست ملحفه بامبو Quince به قیمت 100 دلار: ملحفه های کتانی بامبو Quince قیمت مناسبی برای کتانی دارند. آنها در مقایسه با ملحفه های معمولی کمی نرم تر و ابریشمی تر هستند اما همچنان مقداری از وزن و سفتی را که با ملحفه های کتانی انتظار دارید حفظ می کنند. از 70 درصد ابریشم مصنوعی بامبو (کمتر از ویسکوز بامبو) و 30 درصد کتان ساخته شده است. این ملحفه‌ها در مقایسه با ملحفه‌های کتان دیگر کمی خنک‌تر هستند.
  • ست ورق بامبو زمین دنج با قیمت 339 دلار: مشابه Luxome، این ورق های بامبو 100 درصد ویسکوز بامبو هستند، اما گران تر هستند. با این حال، آنها به طرز دیوانه کننده ای نرم و زیبا هستند و در لمس سرد هستند. آنها بعد از حدود 15 دقیقه دراز کشیدن در رختخواب خود را گرم می کنند، اما همچنان احساس می کنند که در اطراف شما ذوب شده اند.

یک ورق کتانی بامبو

ملحفه های کتانی بامبو Quince قیمت مناسبی برای کتانی دارند. آنها در مقایسه با ملحفه های معمولی کمی نرم تر و ابریشمی تر هستند اما همچنان مقداری از وزن و سفتی را که با ملحفه های کتانی انتظار دارید حفظ می کنند. از 70 درصد ابریشم مصنوعی بامبو (کمتر از ویسکوز بامبو) و 30 درصد کتان ساخته شده است. این ملحفه‌ها در مقایسه با ملحفه‌های کتان دیگر کمی خنک‌تر هستند.

بهترین برگه های بودجه

با بودجه محدود؟ برخی از ورق های مورد علاقه ما در مقایسه با سایر مجموعه های مشابه به طرز شگفت آوری ارزان هستند، اما طیف وسیعی از سبک های ورق را پوشش می دهند.

برگه های بودجه مورد علاقه ما

وقتی تشکم را بعد از حرکت در کالیفرنیا ارتقا دادم، وارد Target شدم تا ارزان‌ترین ملحفه ملکه آن را از قفسه برداشتم و بلافاصله فروشگاه را ترک کردم. ست Target's Room Essentials با یک بافت پنبه ای ساده ساخته شده است، و من انتظار نداشتم که آنها برای مدت طولانی مقاومت کنند، به خصوص با گربه خوشحال از پنجه من در خانه.

چهار سال گذشته و من هنوز از این ورق ها استفاده می کنم. آنها پس از سال ها استفاده نرم و سبک هستند و کمی شبیه تی شرت مورد علاقه ای هستند که من به مقدار مناسب پوشیده ام. شوهرم که بسیار خشم من را برانگیخته است، با وجود اینکه ما داریم، اینها را “ملحفه های خوب” می نامد واقعی ورق های زیبا آنها مقرون به صرفه هستند و برای خوابیدن راحت هستند.

منبع: https://www.wired.com/story/best-bedsheets/