قیمت و خرید پاور و منبع تغذیه کامپیوتر PSU لیون کامپیوتر | hp-mag

این کابل های سفارشی به کاربر این امکان را می دهد که رنگ و جنس کابل های برق خود را تعیین کند، که سطح بیشتری از سفارشی سازی را به سیستم شما اضافه می کند. این صرفاً یک ویژگی زیبایی شناختی است، اما راه دیگری برای افزودن کمی ذوق به یک جزء نادیده گرفته شده مثل منبع تغذیه است. در رایانه شخصی ، منبع تغذیه (پاور) جعبه فلزی است که معمولاً در گوشه ای از کیس کامپیوتر یافت می شود. منبع تغذیه از پشت بسیاری از سیستم ها قابل مشاهده است زیرا حاوی کابل مجله خبری محصولات اچ پی و فن خنک کننده است. واقعیت آن است که ملاک قرار دادن توان حرارتی برای خرید منبع تغذیه لزوما اشتباه نیست؛ اما این شیوه روی کاغذ موفق‌تر است و در عمل تفاوت‌هایی وجود دارد. برای مثال با اورکلاک، افزایش فرکانس و برخی تغییرات، این توان حرارتی فورا شکسته شده و توان یا واتی که از PSU کشیده می شود، به علت درنظر گرفته نشدن پیک مصرف بالاتر از چیزی است که کمپانی سازنده اعلام کرده است.

  • معمولا کاربران پس از صرف هزینه‌های اصلی بابت قطعات اصلی یاد منبع تغذیه می‌افتند.
  • بنابراین نمی توان گفت چون یک پاور توسط یک سازنده مطرح یا معتبر تولید شده است، پس حتماً بی نقص است.
  • منبع تغذیه و مادربرد تنها اجزای رایانه شخصی هستند که به طور مستقیم به هر قطعه سخت افزار دیگری در سیستم شما متصل می شوند.

البته این ایده آل ترین شرایط نیست و باید برای همین قطعات یک پاور قوی تر خریداری کرد. آنچه که بسیاری ویژگی‌های یک پاور چون دقت، ایمنی، راندمان انرژی و طول عمر یک پاور را تعیین می‌کند، طراحی (پلتفرم) و کیفیت قطعات الکترونیکی بکار رفته در آنها است. در حال حاضر بهترین برند‌های پاور که در بازار ایران حضور دارند، گرین، کورسیر، ایسوس و کولر مستر هستند.

GREEN GP500A-ECO Rev3.1

یک قاعده کلی می گوید که هرچه وزن پاور سنگین تر باشد، کیفیت آن نیز بهتر است. علت این امر هم وجود چوک های بیشتر برای رگلاسیون بهتر جریان ورودی و صفحات انتقال حرارت بیشتر برای خنک سازی پاور می باشد. پشتیبانی از ۵- ولت بخشی از استاندارد ISA است، اما سیستم‌های جدیدی معمولاً فقط PCI هستند، بنابراین نیازی به این پشتیبانی ندارند.

بهترین پاور 550 واتی گیمینگ ارزان

همچنین مشخصات فنی پلتفرم بکار رفته در پاور GP750B-OCPT V2.0 گرین بسیار راضی کننده است. پاور گرین GP700B-HP EVO دارای راندمان انرژی منطبق بر 80 پلاس گلد است و با برخورداری از قطعات مرغوب و طراحی بهینه، برای سیستم‌های گیمینگ میان رده انتخاب بسیار خوبی است. روی هم رفته اف اس پی HEXA 85+ PRO یکی از بهترین پاورهای 450 واتی ارزان بازار ایران با گواهی 80 پلاس برنز است و ارزش خرید بالایی دارد. شما می‌توانید پاور گرین 450 واتی ECO Rev3.1 را برای سیستم‌هایی با پردازنده رده پایین و گرافیک نهایتاً GT 1030 استفاده کنید. بدیهی است استفاده از پاور ارزان برای قطعات حساس و گران قیمت چون هارد دیسک‌ها و اس اس دی‌های حاوی داده‌های با ارزش پیشنهاد نمی‌شود.

به طور معمول، یک فن خنک کننده متوقف شده، پیش بینی کننده خرابی منبع تغذیه به دلیل گرم شدن بیش از حد قطعات پاور است. تمام دستگاه‌های موجود در رایانه، برق DC خود را از طریق منبع تغذیه دریافت می‌کنند. اگر هم که پاور انرژی بیشتر از حد نیاز برای قطعه سخت افزاری را به آن بدهد ، ممکن است آن قطعه بسوزد و یا قطعه نیم سوز شده و کارکرد خوب خود را ازدست بدهد.

http://akhbarfootball.ir