درون گروه های توطئه انتخاباتی در سوپر سه شنبه

درون گروه های توطئه انتخاباتی در سوپر سه شنبه

سه شنبه سوپر برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا که در 14 ایالت از 15 ایالت پیروز شد، یک انفجار بود. و با این حال، سرسخت‌ترین حامیان ترامپ که معتقدند همه آرا و انتخابات اکنون به‌طور جبران‌ناپذیری تقلبی است، روز خود را صرف تقویت توطئه‌های وحشیانه آنلاین کردند، پیش‌بینی کردند که در نوامبر چه اتفاقی خواهد افتاد و حدس زدند که دشمنان آنها چگونه برای شکست ترامپ توطئه می‌کنند.

گروه‌های حقوق رای مشکلات بسیار کمی را گزارش کردند که بر رأی‌دهندگان سه‌شنبه‌های بزرگ تأثیر می‌گذاشت، اما این موضوع مانع از اعضای گروه‌های انکار انتخابات نشد. در عوض، آن‌ها به هر چیزی که می‌توانستند بیابند که به ظاهر نشان‌دهنده یک توطئه بزرگ انتخاباتی است، پی بردند. اتهامات کلاهبرداری روز سه‌شنبه به آرامی مطرح شد و در حوالی ساعت 10:30 صبح هنگامی که کاربران فیس‌بوک، اینستاگرام و Threads متوجه شدند که این پلتفرم‌ها آفلاین هستند، منفجر شد.

به جای منتظر ماندن برای یافتن دلایل واقعی – که معلوم شد یک مشکل فنی که متا ظرف 90 دقیقه برطرف کرد-اعضای گروه های انکار انتخابات و کانال های توطئه در تلگرام به سرعت ادعای تخلف کردند.

یکی از اینفلوئنسرهای انکار انتخابات در تلگرام نوشت: «امروز سوپر سه‌شنبه است و تقریباً تمام پلتفرم‌های مهم فناوری از کار افتاده است». “این تصادفی نیست… خود تعریف “Dry-Run” تمرین یک اجرا یا رویه قبل از اجرای واقعی است.” آنها سپس ادعا کردند که آنلاین ماندن X، تلگرام و Truth Social “شواهدی” است که نشان می‌دهد این پلتفرم‌ها “ممکن است تنها پلتفرم‌های موجود در روز انتخابات باشند.”

این باور که قطع متا برنامه ریزی شده بود، به طور گسترده در پلتفرم های متعدد، از جمله X و تابلوهای پیام طرفدار ترامپ مانند The Donald به اشتراک گذاشته شد. تمرین برای نوامبر؟ روگان اوهندلی، یک تأثیرگذار راست افراطی بزرگ با 1.4 میلیون دنبال کننده، در پستی در X نوشت که بیش از 3 میلیون بار دیده شده است.

یکی از کاربران دونالد در یک تاپیک نوشت: “آنها در حال تمرین خاموش کردن ارتباطات هستند، بنابراین شما تقلب در انتخابات را گزارش نکنید.”

سایر اینفلوئنسرها روز خود را به ادعاهای تقلب در انتخابات 2020 سپری کردند. در کانال تلگرامی که توسط دیوید کلمنتز، یکی از تاثیرگذارترین چهره های انکار انتخاباتی که از سال 2020 ظاهر شد، اداره می شود، روز با انتشار عمومی فیلمی که او درباره دزدیده شدن انتخابات ریاست جمهوری 2020 ساخته بود، آغاز شد.

همانطور که روز پیش می رفت، کلمنتز توطئه های سه شنبه سوپر را به اشتراک گذاشت، از جمله یک ادعای اثبات نشده مبنی بر اینکه رای دهندگان هنگام تلاش برای رای دادن در دالاس پیام خطا دریافت کردند.

این ادعا بر اساس تصویری بود که برای اولین بار توسط نویسنده ای برای وب سایت توطئه Gateway Pundit ارسال شد. با این حال، یکپارچگی انتخابات گروه علت مشترک در پستی در X اشاره کرد که تصویر در واقع یک دستگاه رای گیری را نشان نمی دهد، بلکه چیزی است که “کشوی اضطراری” نامیده می شود.

این گروه توضیح داد: “این یک محفظه رای قفل شده و ایمن برای ذخیره و اسکن برگه های رای است تا اطمینان حاصل شود که آنها در شمارش محل رای گیری در پایان روز گنجانده شده اند.”

اما در تلگرام چنین توضیحاتی دیده نشد و یا نادیده گرفته شد. یکی از حامیان کلمنتز نوشت: «به تماشای آن ها ادامه دهید و به فساد آنها اشاره کنید.

بعداً در همان روز، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه تیلور سویفت از 282 میلیون دنبال کننده خود در اینستاگرام خواسته است “به افرادی که بیشترین نماینده شما در قدرت هستند رای دهند.” این، بدون تعجب، مورد تمسخر گروه های انکار انتخابات قرار گرفت، زیرا ستاره پاپ بار دیگر متهم شد که بخشی از یک سایوپ است.



منبع: https://www.wired.com/story/election-conspiracy-groups-on-super-tuesday/