آیا هوش مصنوعی آینده NPC هاست؟

آیا هوش مصنوعی آینده NPC هاست؟

بلوم، یک شخصیت غیربازیکن با چهره‌ای مانند سیب‌زمینی و باقالی سیاه دور گوش‌هایش، می‌خواهد در مورد استراتژی من و نحوه عملکرد من در نبرد بداند. به میکروفون پاسخ می‌دهم: «من یک نقشه را دنبال می‌کنم و مشت محکمی می‌زنم». متن مکالمه ما در پایین صفحه نمایش من چشمک می زند. NPC فکر می کند من دارم لاف می زنم. او همچنان در مورد جایگاه ما در مقاومت و چگونگی نیاز به مبارزه با هواپیماهای بدون سرنشین صحبت می‌کند، صدای او که مبتنی بر هوش مصنوعی است به اندازه‌ای نازک است که مکانیکی به نظر می‌رسد، اما نه رنده.

چیزی که بلوم حداقل مستقیماً به من نمی‌گوید، این است که او یک «نئو NPC» است – یک خلاقیت مولد هوش مصنوعی از ناشر فرانسوی بازی‌های ویدیویی Ubisoft که برای قادر ساختن بازیکنان به گفتگو با شخصیت‌ها طراحی شده است. بلوم هنوز در دوران تحقیق و توسعه خود است، اما خلقت او یکی از راه‌هایی است که شرکت‌های بازی به دنبال ادغام یادگیری ماشین در پیشنهادات خود هستند.

در کنفرانس توسعه دهندگان بازی هفته گذشته، جایی که من فرصت معاشرت با بلوم را پیدا کردم، رونق هوش مصنوعی این صنعت در اوج بود. علاوه بر نسخه ی نمایشی یوبی سافت، پنل هایی روی همه چیز از بازیکنان بسکتبال ربات گرفته تا «برنامه های متحول کننده» نسل هوش مصنوعی وجود داشت. اما همچنین صحبت هایی از سوی انجمن بازیگران سینما- اتحادیه هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) در مورد دیپ فیک ها و تأثیراتی که هوش مصنوعی می تواند بر حرفه بازی سازان داشته باشد، وجود داشت. قبل از این رویداد، نظرسنجی انجام شده توسط سازمان دهندگان GDC نشان داد که 49 درصد از توسعه دهندگان مورد بررسی در شرکت های خود از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند. با این حال، از هر پنج توسعه‌دهنده مورد بررسی، چهار نفر گفتند که نگران اخلاقیات انجام این کار هستند.

در میان این صحبت ها، مفهوم استفاده از هوش مصنوعی برای NPC ها مطرح شد. علاوه بر نسخه ی نمایشی یوبی سافت، انویدیا – شرکتی که پشت بسیاری از پردازنده های گرافیکی که بخش عمده ای از انقلاب هوش مصنوعی را تامین می کنند – مجموعه ای از ابزارها را معرفی کرد که «توسعه دهندگان را قادر می سازد انسان های دیجیتالی بسازند که قادر به تعامل با زبان طبیعی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند». این شرکت با انتشار کلیپی از آن ابزارها را به نمایش گذاشت پروتکل مخفی، یک نسخه نمایشی فناوری که با شرکت شخصیت های هوش مصنوعی Inworld ساخته شده است.

یوبی سافت خود را نشان داد NPC های نئو که از فناوری انویدیا نیز استفاده می کنند، به سه روش. ابتدا، من با بلوم صحبت کردم تا به چند هدف بازی دست یابیم: به بلوم نزدیک تر شوید، در مورد کلان هسته های حاکم بر جهان بدانید، در مورد مقاومت و غیره بدانید. بلوم به سختی می تواند سؤالات را مطرح کند، و او عموماً خوش اخلاق است. ملانی لوپز مالت، دانشمند ارشد داده Ubisoft به من می گوید که او به گونه ای طراحی شده است که کار با او آسان باشد، اگرچه NPC های دیگری نیز وجود دارند که آنها ساخته اند که اگر کاملاً تهاجمی نباشند، غیرقابل تحمل تر هستند. او توضیح می‌دهد که تیم تصمیم گرفت تا اهدافی را به تعاملات او اضافه کند، زیرا در آزمایش‌های اولیه شرکت متوجه شدند که بازیکنان می‌توانند کمی خجالتی شوند.

مالت می گوید: «کسانی هستند که کمی اضطراب اجتماعی دارند. آن‌ها نمی‌خواهند NPC‌هایی را که سرشان شلوغ به نظر می‌رسد آزار دهند یا از شخصیت‌هایی که عصبانی به نظر می‌رسند غافلگیر می‌شوند. آنها همیشه نمی دانند چه بگویند. مالت می‌گوید: «(بازیکنان) اینطور می‌گفتند: «انگار در مهمانی هستم که هیچ‌کس را نمی‌شناسم، خدای من». اما او این را یک چیز خوب می‌داند: این بدان معناست که NPCها مردم را تشویق می‌کنند تا از غرایز اجتماعی خود استفاده کنند. همچنین بازیکنان در هنگام مکالمه متنی به احتمال زیاد باز و شخصی می شوند. “چیزهایی هست که با صدای بلند نمی گویید، می دانید؟” مالت می گوید.

منبع: https://www.wired.com/story/artificial-intelligence-ai-non-player-characters-npcs-future/